800x6001024x768Auto Width
Hlavné menu
Kedy zvoní ?
Organizácia školského roka
Prázdniny
Školský poriadok
Zmluvy, faktúry, objednávky
Profil verejného obstarávateľa
Pracovné ponuky
*********************
Počet zobrazení obsahu : 464806
Kalendár voľných dní
<< August 2017 >> 
 Po  Ut  St  Št  Pi  So  Ne 
   1  2  3  4  5  6
  7  8  910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

webzsspisskystiavnikzsspisskystiavnik.sk

Video
50. výročie otvorenia Základnej školy (1)
50. výročie otvorenia Základnej školy (2)
50. výročie otvorenia Základnej školy (3)
50. výročie otvorenia Základnej školy (4)

Deň učiteľov v našej škole - žiacky spevácky zbor
Účinkujú členovia amatérskeho školského divadla Divadielko na kopci pri ZŠ Spišský Štiavnik








Práca žiakov 6. ročníka
ZŠ Spišský Štiavnik
nahrané: 14. 4. 2009
Oživenie matematiky

MatematikaV rebríčku obľúbených predmetov u žiakov by sme matematiku zrejme nenašli na popredných priečkach. Je preto úlohou nás, pedagógov, neustále oživovať vyučovanie novými, inovatívnymi metódami, a tým zvyšovať atraktivitu nielen tohto predmetu. O takéto oživenie sme sa pokúsili minulý týždeň. Téma ako stvorená na projektové vyučovanie - Percentá v diagramoch a grafoch. Úlohou žiakov 7.A triedy bolo pripraviť si dotazník pre svojich spolužiakov (dievčatá – 1. stupeň, chlapci – 2. stupeň), ktorý zisťoval, ako žiaci trávia svoj voľný čas. Dotazníky boli použité v prieskume realizovanom samotnými žiakmi 7.A triedy dňa 10.5. 2017 počas vyučovania. Celkovo oslovili 262 detí (149 žiakov – 1. stupeň, 113 žiakov - 2. stupeň), ktorých odpovede ďalej spracovali a výsledky zaznamenali do grafov. Z prípravy, realizácie prieskumu a konečného spracovania výsledkov boli žiaci nadšení, práca ich pohltila a zaujala. A to je najväčšia radosť pre učiteľa – vidieť nadšených a aktívnych žiakov, schopných samostatne pracovať a tvoriť.

Mgr. S. Bukovičová

 

Z výskumu, ktorý prebehol na našej škole dňa 10.5. 2017 a ktorý zisťoval spôsob trávenia voľného času žiakov vyplývajú tieto skutočnosti:
Oslovených bolo 262 žiakov, a to 149 žiakov (80 dievčat, 69 chlapcov) prvého stupňa a 113 žiakov (55 dievčat, 58 chlapcov) druhého stupňa.
Výsledky 1. stupeň
Žiaci prvého stupňa (34%) sa prevažne po príchode zo školy idú hrať s kamarátmi alebo von športovať. Najviac žiakov (43%) navštevuje umelecké krúžky – hudobné, tanečné, výtvarné, Najmenej žiakov prvého stupňa (6%) chodí na športové krúžky. Z výskumu tiež vyplýva, že deti na prvom stupni (42%) pozerajú väčšinou viac ako 2 hodiny televíziu. Na otázku – Koľko hodín denne tráviš pri PC? – odpovedalo najviac žiakov(34%), že počítač nepoužíva. Ak počítač používajú, tak je to prevažne na počúvanie hudby a pozeranie videa. Ako pozitívne môžeme považovať zistenie, že na čerstvom vzduchu, športovaním, prechádzkami v prírode trávia žiaci (62%) počas týždňa viac ako 2 hodiny. Čo však neplatí o vzdelávaní mimo školy, ktorému žiaci (51%) venujú denne menej ako hodinu, dokonca 23% žiakov sa doma neučí vôbec. 34% žiakov nemá mobil, a ak ho majú, používajú ho denne menej než hodinu, vo väčšine (34%) na hranie. Tento školský rok je venovaný čitateľskej gramotnosti, preto sme poslednú otázku orientovali na zistenie, koľko času venujú žiaci týždenne čítaniu. 37% žiakov prvého stupňa nečíta doma vôbec, 32% žiakov číta menej ako hodinu.

Výsledky 2. stupeň
Na druhom stupni sme porovnávali odpovede chlapcov a dievčat. Voľný čas najviac dievčat (27%) považuje za vhodné využiť na zábavu, kým chlapci si prevažne myslia(24%), že voľný čas by sa mal využívať na realizovanie záujmov, koníčkov, záľub. Tak ako dievčatá (89%), tak aj chlapci(84%) vo veľkej miere trávia voľný čas neorganizovane. Podobné výsledky sme zistili aj pri otázke, koľko hodín denne sledujú žiaci TV. V oboch prípadoch, ako chlapci(41%), tak aj dievčatá(40%), sledujú televíziu denne viac ako dve hodiny. Kým 36% dievčat počítač používa na počúvanie hudby, či pozeranie videí a vo väčšine (37%) je to 1-2 hodiny , najviac chlapcov 28% sa na počítači hrá, 36% chlapcov je denne pri počítači viac ako 2 hodiny. 40% dievčat navštevuje umelecké krúžky, najväčšie percento – 40% chlapcov- navštevuje športové krúžky. Vonku trávi svoj voľný čas 60% dievčat a 62% viac ako 2 hodiny denne. Z opýtaných dievčat sa 47% doma učí menej ako hodinu a 24% sa mimo školy nevzdeláva vôbec. Najviac chlapcov 34% sa v domácom prostredí vzdeláva približne 1-2 hodiny a 26% opýtaných chlapcov sa doma neučí. Práca v domácnosti je bližšia dievčatám, z ktorých 44% pomáha viac ako dve hodiny týždenne, z chlapcov najviac t.j. 28% nepomáha v domácnosti počas týždňa vôbec, 27% menej ako jednu hodinu. Obe skupiny trávia čas s mobilom v ruke viac ako 2 hodiny denne, či už sú to dievčatá 31% a používajú ho na internet, alebo chlapci 38% a najčastejšie ho používajú na komunikáciu. Tak ako na prvom stupni, tak sme sa opýtali aj žiakov druhého stupňa ako sú na tom s čítaním počas týždňa. 36% dievčat nečíta vôbec a 45% chlapcov vedie v počte žiakov našej školy, ktorí čítanie nepovažujú za prioritu a z toho dôvodu sa touto činnosťou doma nezaoberajú. SMUTNÉ??? ALARMUJÚCE!!!

PdfGrafy 1.stupeň

 PdfGrafy dievčatá 2.stupeň

PdfGrafy chlapci 2. stupeň

 
TOPlist