800x6001024x768Auto Width
Hlavné menu
Kedy zvoní ?
Organizácia školského roka
Prázdniny
Školský poriadok
Zmluvy, faktúry, objednávky
Profil verejného obstarávateľa
Pracovné ponuky
*********************
Počet zobrazení obsahu : 470955
Kalendár voľných dní
<< Október 2017 >> 
 Po  Ut  St  Št  Pi  So  Ne 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
     

webzsspisskystiavnikzsspisskystiavnik.sk

Video
50. výročie otvorenia Základnej školy (1)
50. výročie otvorenia Základnej školy (2)
50. výročie otvorenia Základnej školy (3)
50. výročie otvorenia Základnej školy (4)

Deň učiteľov v našej škole - žiacky spevácky zbor
Účinkujú členovia amatérskeho školského divadla Divadielko na kopci pri ZŠ Spišský Štiavnik








Práca žiakov 6. ročníka
ZŠ Spišský Štiavnik
nahrané: 14. 4. 2009
50. Výročie otvorenia školy

banner 50

Začiatok roka 1967 bol pre našu obec dôležitým medzníkom. V kronike obce sa dočítame, že v Spišskom Štiavniku bola otvorená nová 14-triedna základná deväťročná škola. Na jej budovaní vo veľkej miere pomáhali aj občania našej obce. Naša škola v týchto dňoch slávi 50 rokov od tohto významného počinu.

V školskom roku 1966/1967 školu navštevovalo 350 žiakov a vyučovalo 17 učiteľov. Dovtedy sa mladší žiaci učili v rôznych budovách v našej obci a starší museli každý deň cestovať do Hranovnice. Bolo krásne, keď mohli všetky štiavnické deti od toho pamätného roku 1967 chodiť do školy v svojej rodnej dedinke. V priebehu rokov sa ich tu vystriedalo tisíce, ale tiež mnoho učiteľov, ktorí sa s radosťou starali o ich vzdelanie.
Prvým riaditeľom školy sa stal p. Jozef Rusňák. Po ňom školu viedli p. Alexander Kohút, PaedDr. Eduard Kuchta, p. Tibor Kišš a najdlhšie školu viedol Mgr. Peter Gömöry. Za jeho dlhoročného pôsobenia škola prešla nielen mnohými stavebnými úpravami a rekonštrukciami, ale stala sa od roku 2000 právnym subjektom. Táto forma priniesla mnoho práv, ale ešte viac zodpovednosti a povinností. Čaká nás ešte, ak bude dostatok finančných prostriedkov, celková rekonštrukcia školskej jedálne, vybudovanie laboratórií, špeciálnych učební, získanie ďalších priestorov na odbúranie smennosti a trvalý sen všetkých pracovníkov, žiakov a rodičov – výstavba telocvične.
Našu školu navštevovali rodičia a dokonca aj starí rodičia súčasných žiakov. Títo naši žiaci dosiahli pod vedením svojich učiteľov veľké množstvo úspechov tak vo výsledkoch výchovy a vzdelávania, ako aj v mimoškolskej činnosti. Pri tejto príležitosti mi napadá jedna pekná myšlienka, ktorú vyslovil pán de Montagen: „Musíš sa mnoho učiť, aby si poznal, ako málo vieš." Je to pravda, pretože človek nemôže vedieť všetko a čím viac sa učí, tým má väčší pocit, že je ešte veľa vecí, ktoré nepozná. A práve základná škola začína túto predlhú cestu učenia sa a poznávania nového. Ona viedla našu ruku, keď sme sa v prvej triede pokúšali napísať prvé písmenko, vypočítať prvý príklad.
V čase, kedy sa každoročne znižuje počet narodených detí, musí každá škola bojovať o žiakov svojimi aktivitami, zaujímavým učebným plánom, úspechmi a ich propagáciou. Naša škola nezápasí s úbytkom žiakov. Práve naopak. Bolestnou stránkou školy je však úbytok žiakov, ktorí majú záujem o učenie a o svoj ďalší rozvoj na stredných školách. Mnohé z našich detí končia povinnú školskú dochádzku v nižšom ako 9.ročníku. Tu môže pomôcť len zmena myslenia rodičov týchto žiakov. Je dôležité, aby spolupracovali so školou a pomohli svojim deťom s ich plnohodnotným začlenením do spoločnosti. Škola sa o to snaží zo všetkých síl. Nie všetky deti majú doma prostredie, ktoré praje vzdelaniu a dobrej výchove. Nie všetky deti majú potenciál stať sa inžiniermi, vedcami, lekármi,... Najdôležitejšie je, aby z našej školy odchádzali absolventi, ktorí dokážu kriticky myslieť, dokážu sa presadiť v spoločnosti, vedia sa správať a zorientovať sa v problémových situáciách. Profesor Aurel Stodola povedal: „Isté je, že niet na svete zázračnej vyučovacej metódy, ktorá by mohla pretvoriť menej nadaných ľudí na géniov, nedbanlivé povahy na výkvet horlivosti a pomaly reagujúce temperamenty na virtuózov výkonnosti. No svätou povinnosťou školy je ujať sa láskyplne všetkých, teda aj menej nadaných a viesť ich k disciplinovanému mysleniu."
Máme však aj žiakov, na ktorých môžeme byť hrdí. Pozitívne zviditeľňujú našu školu na súťažiach, či v ďalšom štúdiu. Úspechy v predchádzajúcich 50-tich rokoch by nebolo možné dosiahnuť bez zodpovednej práce Vás pedagógov našej školy, Vás nepedagogických zamestnancov, ale aj Vás nadšených rodičov. Naše aktivity podporuje aj obec, ako zriaďovateľ školy a viacerí sponzori. Obec sa významnou mierou podieľa na realizácii projektov, úprave budovy školy. Bez pomoci Vás všetkých, Vašej podpory by sme sa nezaobišli. Vám všetkým patrí moja vďaka. Vďaka a spomienky patria aj tým, ktorí pracovali v tejto škole a nie sú už medzi nami.
   Želám celému kolektívu školy veľa úspechov do ďalších rokov, stovky dobre pripravených absolventov, ktorým bude atmosféra školy ožívať v ich spomienkach i po mnohých rokoch, želám Vám, aby ste boli aj naďalej spoločne tak úspešní ako doteraz, aby na škole panoval duch spolupatričnosti, náročnosti a láskavého slova.

 


Mgr. Mária Martinková, riaditeľka školy

 
TOPlist